Naapurinrouva sai puhuttua minut mukaansa kirpparikierrokselle tänään. Eipä hänen tarvinnut paljon houkutella minua mukaansa, sen verran me yhdessä olemme niissä kierrelleet.
Olin juuri käynyt kaupassa ostamassa litran maitoa ja Basmatiriisi paketin päivällisruoan valmistamista varten, joten rahapussissani kilisi vielä muutama kolikko. Päätin kuitenkin olla menemättä automaatin kautta ja pärjätä jäljelle jääneillä kolikoilla kirpputorilla. Onneksi pankkikorttia ei voi vielä kaikkialla käyttää ;)
Niin ja myös tyttäreni järkevän opastuksen turvin pystyin kierrokselle lähtemään iloisin mielin!
Kaikenlaista kippoa, kuppia, mukia, koria ja liinaa sekä verhoa notkui pöydät väärällään, mutta tavaraa hetken kädessä pideltyään tulikin jo siihen tulokseen, ettei se nyt olekaan minulle ihan tarpeellinen.
Kuitenkin tein kaksi todella tarpeellista löytöä itselleni. Olen nimittäin kerännyt  ja kirppareilta ostellut, jo parin vuoden ajan viinipullonkorkkeja, tarkoituksena valmistaa korkeista ilmoitustaulu. Nyt minulla on riittävästi korkkeja ja tänään löysin pohjan jolle korkit on hyvä liimata. Enkä maksanut hyväkuntoisesta pohjasta paljon vain 2 €   Kehyksen uudistan hiomalla viikonpäivät pois ja maalaan sen vielä mieleisellä maalilla, niin korkkien liimailu voi alkaa.
Toiselta kirpputorilta löysin keittokirjatelineen 2,50 €   Myös sitä aion vähän uudistaa, mutta en maalilla vaan käsittelen vahalla puupinnat.

                                        864454.jpg
                                 
Olisi tämä päivä voinut kulua huonomminkin, vaikka kahvia latkien ja vatsanväänteitä saaden!