Vyyhdinpuut mulla on ollut jo muutaman vuoden, mutta aika harvoin olen niitä kuitenkaan käyttänyt. Lankavarastoni kun koostuu pääosin kaupan  teollisesti kerityistä keristä. Joskus kuitenkin löydän markkinoilta tai toreilta ihanan värisiä kasviväreillä värjättyjä lankoja vyyhdeissä ja niiden kerälle kerimisessä vyyhdinpuut ovat oiva työväline.

Useasti olen kuitenkin kaihoisasti ajatellut hankkia itselleni kerimislaitteen vyyhdinpuiden rinnalle kahdestakin syystä. Ensinnäkin langan kerälle keriminen vyyhdiltä helpottuisi/nopeutuisi (mihin mulla oikein on kiire?) sekä kerimislaitteelta otettu kerä ei pyörisi pitkin lattiaa neulottaessa. Tosin olen viimeaikoina ymmärtänyt laittaa kierivän kerän kulhoon hämähäkkimäisen verkon ympäri olohuonetta muodostumisen ehkäisemiseksi 

Eilen sitten hain postista paketin, jossa oli Kauhavan Kangas-Aitasta tilaamani Royal kerijälaite. Aamusella sitten kokeilin laitetta kerimällä jämälankakerän ja olen oikein tyytyväinen ostokseeni

                           

                                        Toimii oikein hienosti!