Raumalaiset ja porilaiset neulojat tapasivat oikein pitkänkaavan mukaisesti eilen (la 2.4.) toisensa Sorkan kylätalolla.

Yhteistapaaminen oli ensimmäinen tässä kokoluokassa - mahtoiko meitä liki 20 olla paikalla. Ainahan me porilaiset olemme olleet tervetulleita heidän neulekahvilaansa, ja minä siellä alkutalvena poikkesin parikin kertaa. Kummallisesti kun Porin tapaamispäivänä oli muuta menoa, niin hyödynsin mukavassa seurassa neulomisen sitten Raumalla.

Etukäteen olin jo päättänyt vihdoinkin pyytää Anua opastamaan minua Konttineuleen-saloihin. Todellakin olen pitänyt tuota neulemallia aivan mysteerisenä ja itselleni ihan mahdottomana oppia!

Mutta, mutta ... kun opettaja omaa rautaiset hermot ja rauhallisen otteen niin esteet ovat ylitettävissä.

           

Tässä tällainen mytty josta ehkä saa selville sen olevan konttineuleen alkutaivalta. Olen jopa osannut tehdä käännöksen ihan itse

         

Muoks 13.4.2011 Yhdestä kerällisestä Puro-lankaa sain tällaisen mallitilkun tehtyä. Nyt on toisten neuletöiden aika, mutta tulevaisuudessa varmasti tämä tilkku on tarpeellinen.