Toisinaan tai melko usein olen todella saamaton kaikessa mihin ryhdyn.

Tarttis varmaan tehdä itselle jonkunlainen lukujärjestys, jotta asioiden hoitaminen siirtyisi aina sinne "sitten joskus päivälle".

Takaraivossa nakertaa sellainen pikkuruinen "oletpa taas siirtänyt tätäkin asiaa liian kauan" ökkömönkiäinen muistuttelemassa koko ajan.

Siispä nyt täyttä höyryä yhden tekemättömyyden kimppuun Cool

Jo marraskuun 5. 2008 sain pyynnöstäni Selmalta haettavakseni kirjaimen, enkä tietenkään vielä sitä ole löytänyt, mutta ta-daa jatkoa seuraa...

Selmalle kiitos ja tässä tulee Tarjan I-kirjaimen metsästys:

1. Ilta, lasteni ollessa alle kouluikäisiä (Tommi 5v ja Pia 4v) olin aina iltaisin töissä. Työpäiväni alkoi klo 14.30 ja päättyi klo 23.30, joskus lisätyöt silti venyttivät tuota päättymistä myöhäisemmäksi. Silloin en iltaisin seurannut tv-sarjoja, ei osannut keskustella kenenkään kanssa suosikkiohjelmista joita kaikki seurasivat. Tätä työvuoroa tein 8 vuotta viisi päivää viikossa. Nykyisin ilta on minulle ruhtinaalista aikaa, voin vaikka vain löhöillä sohvalla jos huvittaa ;)

2. Ihminen, on mielestäni henkilö joka ottaa huomioon läheisensä, työkaverinsa, lapsensa, lemmikkinsä tai vastaantulijan. Kannustaa, kiittää ja pyytää anteeksi. Ihminen on tuolloin isolla sydämellä varustettu kulkija.

3. Inkivääri, kuivattuna ja jauhettuna kuuluu joulupiparitaikinaan mausteena. Tuoretta käytetään kuumissa juomissa (tee) raasteena mm. nivelkipuja lievittämään. Ehkäpä joskus kokeilen itse.

4. Ilma, päivän puheenaihe ja keskustelun avaus. Todellisesti ilma kuitenkin on kaasuseos: typpi-happi-hiilidioksidi-vety-otsoni-helium jne. Omalta osaltani yritän päivittäin hidastaa ilmaston lämpeämistä ja mannerjäätiköiden sulamista. Teen minkä voin, sillä suuria parannuksia en voi saada aikaan pieniä muutoksia kyllä.

5. Inkeri, koulukaverini Rauman Merenkulkuoppilaitoksen ajoilta (1979-1980). Savonlinnasta länsirannikolle opiskelemaan lähtenyt iloinen ystävä. Keväällä saattelin hänet junaan koulun loputtua itku kurkussa. Vuosia vierähti 20 ennenkuin jälleen tapasimme. Jälleennäkeminen oli ihana, koko hänen perheensä otti minut iloisena vastaan. Minun hyvä ystäväni Inkeri!

6. Injektio, joulukuussa 2004 aloitin parantumattomaan, etenevään perussairauteeni pistoshoidon jota piikitin 3 x vkossa. Nykyisin lääkkeen vaihdon jälkeen lääkettä "otetaan" joka päivä. Ukkokultani saa joka viikko piikitellä minua luvan kanssa ainakin kolme kertaa ;)

7. Ihmemies, tämä taisi olla koko perheen lempiohjelma silloin kun lapsemme olivat pieniä. Kaikki jaksot nauhoitettiin videolle ja säilytettiin huolellisesti. Mahtoiko poikamme kiinnostus sähköön osaltaan olla Kaivuri-Maken syytä ;)

8. Ilme, keskustellessani eri henkilöiden kanssa seuraan heidän ilmeitään tarkasti. Monta kertaa ilme kertoo henkilön mielipiteen paremmin kuin sanat. Teatteriesityksissäkin seuraan näyttelijöiden ilmeitä ja eleitä tarkkaan, niistä voi jopa itse oppia jotain.

9. Irvistys, olen kasvanut maalla, olin siis maalaisserkku joka tuli kaupunkilaisserkun luokse kylään ihan kuin ne hiiret siinä sadussa. Touhukkaana tyttönä ei korttelin nurkat ja leikkipuisto jaksanut minua kauaa kiinnostaa niin piti keksiä jotain tekemistä. Koska ei ollut kuraojia joiden yli olisi voinut hyppiä eikä voikukkaniittyä jotta olisi voinut tehdä seppeleen päähän, niin ... serkkutytön älynväläys sai minut nurkantaakse piiloon. Hänen mielestään tosi mukavaa on seisoa kadunkulmassa ja irvistellä ohikulkeville ihmisille ja jos joku vielä nuhtelisi niin silloin näytettäisiin vielä kieltä! En ruvennut moiseen, se oli mielestäni rumaa, joten lähdin pois ja sisälle ja jätin serkun yksin irvistelemään kadulle.

10. Ikä, minua ei ole koskaan haitannut ikäni. Aina koulussa olin luokan nuorin, olin näet aloittanut kuusivuotiaana. Ravintolaankaan en päässyt alaikäisenä, vaikka luokkakaverit luvallisesti siellä kävivät. Joskus se vähän harmitti. Kuitenkin me kaikki olemme vanhenneet, ja toiset olemukseltaankin jopa vanhettuneet. Uskallan ja osaan vieläkin tunnustaa ikäni, jopa ääneen enkä kuiskaten, ja olen ylpeä saavutuksestani 48 vuotta Hymy

 

Tässä oli siis minun Selmalta saamani kirjain.


Kiitos kun jaksoit lukea sepustukseni, jos haluat niin voin antaa sinulle oman kirjaimen - kommentteihin viestiä.


- Tarja-