Äitienpäivän aamuna heräsin melko hyvin nukutun yön jälkeen levänneenä. Vaikka jokainen kyljenkääntö yöllä vaati havahtumisen siihen hetkeen, niin silti nukahdin uudelleen melkein heti. Puoli kahdeksalta kuitenkin nousin ylös ja omavaltaisesti hipsein keittämään kahvia ja rapsuttamaan Elmeriä, sellaisia aamuvirkkuja kun olemme molemmat.

Siinä me sitten yhdessä katselimme lastenohjelmia, minä hörpein kahvia mukista ja Elmeri järsi antaumuksella puruluuta jaloissani, kunnes muut heräsivät yöuniltaan. Tällainen aamuhetki ihan rauhassa on minulle ollut aina mieluista, saa lukea lehden rauhassa ja saa katsoa telkusta miellyttäviä asioita lapsen silmin.

Pia tyttöseni sitten tepasteli luokseni pikku paketit kainalossaan ja kortti kädessään, laulaen onnittelulaulua. Sain aivan ihanat posliinirasiat ja kortin, ja kortissa maailman ihanin hänen omatekemä runo:

Äiti, oot ihana ja ihan hassu. Sun ansiosta mulla on ollut aina täysi massu!

                    1242126880_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Näin ihanat pikkukipot Pia antoi minulle askartelutilpehöörien säilytykseen työpöydän hyllyllä.

            1242127287_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Ne ovat kyllä niin kauniit, että nameja siellä kyllä pitää säilöä :)

Aamiainen nautittiin rauhassa porukalla rupatellen.

Päivän annettiin lipui eteenpäin Pian askarrellessa Hämeenlinnan AMKK:n pääsykoetta varten suunnittelemaansa työtä valmiiksi. Minä huilailin selkääni ja jalkojani sohvalla loikoillen, ehkä ihan vähän torkahdellenkin.

Melkein meinasi jopa kiire pukata päälle, kun yhtäkkiä huomasimme kellon lähenevän pöytävarausaikaa ruokailuun, joten nopsasti takit päälle ja menoksi. Jälkkäri-jätskit nautittiin sentään Rauman kanaalin rannalla, kauniissa auringon paisteessa!

Ihanan päivän minä jälleen sain kokea, ja jaksamiseni oli hyvin huomioitu lepohetkineen kaikkineen, kiitos Pusu